AMNESTY INTERNATIONAL

// CONCEPT


VERZEKER JE VAN VRIJHEID VOOR MENINGSUITING

BRIEFING
Bedenk een probleem oplossend concept voor Amnesty International. De doelgroep die je moet zien te bereiken zijn de millennials. Millennials zijn personen geboren tussen 1980 en 2000. Deze doelgroep is opgegroeid in het digitale tijdperk en is op de hoogte van alle nieuwe technologieën en mogelijkheden. Bedenk een concept waarbij deze groep personen bereid is om maandelijks een donatie aan Amnesty te schenken. Voor deze opdracht hebben wij een geheel concept bedacht en vervolgens tot in de puntjes uitgewerkt. Wij hebben over ieder detail nagedacht. Is de actie uitvoerbaar, gaat het werken en ziet het er professioneel uit? 

Voor deze opdracht hebben wij een geheel concept bedacht en vervolgens tot in de puntjes uitgewerkt. Wij hebben over ieder detail nagedacht. Is de actie uitvoerbaar, gaat het werken en ziet het er professioneel uit? 

Verzeker jezelf van vrijheid voor meningsuiting. Wanneer jij maandelijks een donatie ofwel premie aan Amnesty International overmaakt, zorgt Amnesty ervoor dat jij je mening kunt uiten. Maar hoe uiten Millennials hun mening nou naast het gebruik van woorden? Door middel van emoji's! Millennials zijn dol op alles wat digitaal is en gebruiken dagelijks o.a. Whatsapp, Facebook en Instagram om hun mening en gevoel te uiten aan hun vrienden en derest van de buitenwereld. Hierbij gebruiken zij dagelijks enorm veel emoji's!

Dit is wat Amnesty gaat aanbieden. Wanneer jij je verzekerd bij Amnesty International krijg jij de mogelijkheid om je eigen emoji's te ontwerpen en ook daadwerkelijk te gebruiken! Hiermee biedt Amnesty jou de kans om je mening extra te kunnen uiten! Voor iedere betaalde euro aan Amnesty, kun je één Free-moji maken. Deze emoji's worden toegevoegd aan het toetsenbord van je smartphone. Vanaf dat moment kun jij jouw mening laten zien aan de buitenwereld.

De emoji's die je ontwerpt worden alleen aan jouw toetsenbord toegevoegd. Zijn je vrienden jaloers op jou te gekke emoji's, dan zouden ze toch echt zelf een verzekering bij Amnesty moeten afsluiten. Hiermee blijft de actie uniek en is de kans op het vergroten van het aantal leden het grootst. Je ontwerpt je eigen emoji's die aansluiten bij jou gevoel en wie jij bent.

Amnesty International brengt een applicatie uit, genaamd: Free-moji. Binnen deze app kun je alles regelen, bijvoorbeeld je verzekering aanpassen, emoji's ontwerpen en nog veel meer. De app is in de App- en Playstore te downloaden.

ZO VOEG JE JOUW ONTWORPEN FREE-MOJI'S TOE AAN JE TOETSENBORD