Blog

 

Een klein en vaak rechthoekig kaartje, het visitekaartje. Het visitekaartje is al jaren een van de meest gekozen communicatiemiddelen. Ieder bedrijf heeft wel een visitekaartje en tegenwoordig niet alleen bedrijven. Ook personen en zelfs websites hebben zo'n kaartje. Maar er is een verschil tussen een kaartje hebben en deze ook juist gebruiken....

De tijd van urenlange presentaties en vergaderingen is voorbij. De pitch, een minibetoog van ongeveer vijf minuten heeft het stokje overgenomen. In een paar minuten vertel je jouw boodschap en probeer je de interesse van je publiek te wekken. Je hoeft als beschouwer niet meer de moeite te doen om wakker te blijven en ook de ruimte uit verveling tot...

Logo's overspoelen ons. Denk aan kleding labels, telefoon merken, verpakkingen en ga zo maar door. Vanaf het moment dat we opstaan tot we naar bed gaan worden we omringd met logo's. Ze zijn deel geworden van onze dagelijkse routine. Gemiddeld zien we onbewust maar liefst 16.000(!) logo's per dag. Moeilijk te geloven? Wacht maar tot je dit artikel...

Ik ben afgestudeerd als grafisch vormgever en sinds een aantal maanden werkzaam in dit prachtige beroep. Het is mijn passie en ik vind het iedere dag weer geweldig om te mogen doen. Een tijdje geleden kreeg ik de vraag om op papier te zetten wat mijn beroep nou precies inhoudt. Easy peasy dacht ik, maar dat had ik toch wel...

Is een logo je merk? Is je merk je identiteit? Of hoe zit het nu eigenlijk? Voor veel ondernemers is het een groot raadsel. Ze hebben wel een logo of willen er een gaan ontwikkelen, maar waar moeten ze rekening mee houden? Hoe kunnen ze hun onderneming op een juiste manier positioneren in de markt? Het klinkt voor veel...